Influence of Fees, Religiousness, and Service Quality on Customer Interest in Pawn Products at Kuala Simpang
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Adha, S. (2022). Faktor Revolusi Perilaku Konsumen Era Digital : Sebuah Tinjauan Literatur. JIPIS, 31(2), 134–148. https://doi.org/10.33592/jipis.v31i2.3286
Al-Ghifari, M. I., & Khusnudin. (2022). Pengaruh Kualitas Produk, Kualitas Pelayanan, Harga dan Biaya Terhadap Loyalitas Nasabah di Bank Syariah Indonesia. Jurnal Tabarru’: Islamic Banking and Finance, 5(2), 421–434. https://doi.org/10.25299/jtb.2022.vol5(2).10883
Djaali. (2007). Psikologi Pendidikan. PT Bumi Aksara. https://books.google.co.id/books?id=pOmoEAAAQBAJ&printsec=copyright&hl=id#v=onepage&q&f=false
Firdaus, M. (2005). Fatwa-Fatwa Ekonomi Syariah Kontemporer. Renaisa.
Hadijah, S. (2015). Faktor-Faktor yang Mempengaruhi Keputusan Nasabah Menggunakan Jasa Pegadaian Syariah Kantor Cabang Pegadaian Syariah (KCPS) Denpasar. Jurnal Pendidikan Ekonomi Undiksha, 5(1), 87–89.
Huda, N., & Heykal, M. (2010). Lembaga Keuangan Islam: Tinjauan Teoritis dan Praktis. Prenada Media Group. https://books.google.co.id/books?hl=en&lr=&id=mo9ADwAAQBAJ&oi=fnd&pg=PA1&dq=(Huda+%26+Heykal,+2010)&ots=yiJZ-2EwEp&sig=nxzMbLZetDop18JQckrmJpEJpCU&redir_esc=y#v=onepage&q=(Huda %26 Heykal%2C 2010)&f=false
Husna, N. (2022). Pengaruh Pengetahuan, Reputasi dan Religiusitas Terhadap Minat Masyarakat Menjadi Nasabah di Bank Aceh Syariah KC Sigli. Universitas Islam Negeri Ar-Raniry.
Kartini, N. (2019). Faktor Faktor yang Mempengaruhi Minat Nasabah Terhadap Produk Gadai (Ar-Rahn) pada PT. Pegadaian Syariah UPS Lamteumen [Universitas Islam Negeri Ar-Raniry]. https://repository.ar-raniry.ac.id/id/eprint/8362/
Muhajir, H., & As’ad, A. (2022). Pengaruh Kualitas Produk, Promosi, dan Kualitas Layanan Terhadap Keputusan Pembelian Konsumen pada PT. Finansia Multi Finance Kredit Plus. AMAR: Amkop Management Accounting Review, 2(1), 1–12. https://doi.org/10.37531/amar.v2i1.137
Mujaddid, F., & Nugroho, P. T. A. (2019). Pengaruh Pengetahuan, Reputasi, Lingkungan dan Religiusitas Terhadap Minat Pelajar Sekolah Menengah Kejuruan Prodi Perbankan Syariah dalam Menabung di Bank Syariah. Jurnal Ekonomi Islam, 10(1), 14–37.
Mulazid, A. S. (2016). Kedudukan Sistem Pegadaian Syariah. Prenadamedia Group. https://books.google.co.id/books?id=WTq2DwAAQBAJ&printsec=copyright&hl=id#v=onepage&q&f=false
Nasution, M. I. P., Nurbaiti, Nurlaila, Rahma, T. I. F., & Kamilah. (2020). Face Recognition Login Authentication for Digital Payment Solution at COVID-19 Pandemic. International Conference on Conference on Computer and Informatics Engineering, 48–51. https://doi.org/10.1109/IC2IE50715.2020.9274654
Pasolong, H. (2023). Teori Pengambilan Keputusan. Alfabeta.
Rakhmat, J. (2003). Psikologi Agama : Sebuah Pengantar. PT Mizan Pustaka. https://books.google.co.id/books?id=p2-bAwAAQBAJ&printsec=copyright&hl=id#v=onepage&q&f=false
Rusydi, M. (2017). Customer Excellence. Gosyen Publising.
Sanusi, A. (2011). Metodologi Penelitian Bisnis. Salemba Empat.
Saodin. (2018). Pengaruh Kesadaran Halal, Religiusitas, dan Kepercayaan Terhadap Keputusan Menabung di BMT Al-Hafiidz Kalianda. Jurnal Ekonomi Manajemen, 09(02), 35–59. https://doi.org/https://doi.org/10.52657/jiem.v9i02.1188
Sugiyono. (2018). Metode Penelitian Kuantitatif, Kualitatif, dan R&D (1st ed.). Alfabeta.
Widiapraja, B., Haryono, & Fatah, A. (2021). Faktor-Faktor yang Mempengaruhi Minat Nasabah untuk Menabung pada Bank BRI Syariah di Jombang. Bharanomics, 1(2), 43–50. https://doi.org/10.46821/bharanomics.v1i2.152
Yamit, Z. (2017). Manajemen Kualitas Produk dan Jasa. Ekonisia.
DOI: http://dx.doi.org/10.30984/tjebi.v10i1.3655
Article Metrics
Abstract view : 88 timesPDF - 40 times
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Tasharruf: Journal Economics and Business of Islam is indexed by:
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
![]() |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
________________________________________________________
Tasharruf: Journal Economics and Bussiness of Islam is published by Fakultas Ekonomi dan Bisnis Islam, Institut Agama Islam Negeri (IAIN) Manado
Jl. Dr. S. H. Sarundajang Kawasan Ring Road I Malendeng Manado, Sulawesi Utara, Indonesia 95128
Email: tasharruf@iain-manado.ac.id
ISSN Print: 2528-0317 ISSN Online: 2528-0325