DESKRIPSI TEORITIS, KERANGKA BERPIKIR DAN HIPOTESIS PENELITIAN
Abstract
This study discusses theoretical descriptions, frameworks and research hypotheses. Communicative learning techniques are ways of delivering messages or information to targets that can be delivered through various methods that are assisted by several media in the form of images, Ohv, television and other media in accordance with the message conveyed and goals what you want to achieve. In this study two types of communicative learning will be discussed, namely simulation and recitation. Simulation is a form of play performed by participants to solve one form of problem, in accordance with established rules, and practice carrying out tasks that will be faced in everyday life. Recitation (recitation) can be equated with the method of giving assignments, the method of assigning assignments is one way of teaching that is characterized or characterized by the existence of problems or problems that are given by the teacher to be completed or mastered within the period agreed upon between teachers and students.
Keywords: Theoretical Description, Simulation, Recitation
Studi ini membahas tentang deskripsi teoritis, kerangka berpikir dan hipotesis penelitian.Teknik pembelajaran komunikatif adalah cara penyampaian pesan atau informasi kepada sasaran yang dapat disampaikan melaluiberbagai metode yang dibantu oleh beberapa media berupa gambar, Ohv, televisi dan media lainnya sesuai dengan pesan yang disampaikan dan tujuan yang ingin dicapai. Dalam penelitian ini akan dibahas dua macam pembelajaran komunikatif yaitu simulasi dan resitasi. Simulasi merupakan bentuk permainan yang dilakukan peserta untuk memecahkan salah satu bentuk permasalahan, sesuai dengan aturan yang telah ditetapkan, dan berlatih melaksanakan tugas-tugas yang akan dihadapi dalam kehidupan sehari-hari. Resitasi (recitation) dapat disamakan dengan metode pemberian tugas, metode pemberian tugas adalah salah satu cara mengajar yang dicirikan atau ditandai oleh adanya persoalan atau problematika yang diberikan oleh guru untuk diselesailcan atau dikuasai dalam jangka waktu yang telah disepakati bersama antaru guru dan siswa.
Kata Kunci: Deskripsi Teoritis, Simulasi, Resitasi
Full Text:
PDFReferences
Ahmadi, Abu dan Joko Tri Prasetyo. 1997. Strategi belajar mengajar. Bandung: Pustaka Setia
Aldler, 1931, h.50, dikutip langsung Morgan T Cliford et. al. 1986. Introduction to Psychology. New York: McGraw-Hill Book Campany
Anthony, Edward M. 1963 “Aproach, Method, and Technique” dalam E.L.T. Journal XVII-63. London: the BritiS Counsil
Azies, Furqanul dan Chaedar Alwasilatr. 1996. Pengajaran Bahasa Komunikasi Teori dan Praktek. Bandung: Remaja Rosda Karya
Andrew B.Crider. , Psychotogt (Dallas: Scot Foresman and Company, 1983). pp. 398-399.
Crider, Andrew B. 1983. Psychology. Dallas: Scot Foresman and Company
Crow, dan crow. 1963. Educational Psychology. New York: American Book Company
David, Jonasses. H. 1996. Handbook Of Reaserch For education Communicaion and Technology. New York: Simon & Schuster Machmillan
Djajadisastra, Yusuf. 1982. Metodemetode Pengajaran. Bandung: Angka
Frued & Breuer, 1893-1895/1955, p. 82, dikutip langsung Morgan T, Cliford et' al'. 1986. Introduction to psychology (New York McGraw-Hill book Campany
Hall, calvin S. dan Gardner. 1993. TeoriTeori Psikodirumik, terjemahan Supratiknya. Yogyakarta: Kanisius
Hall dan Lindzey. 1989. Theories of Personality. New Delhi: wiley Eastern Liited
Hasibuan dan Moedjono. 1999. Proses Belajar Mengajar. Jakarta: Rosdakarya
Heaton, J. B. l989. Writing English Language Test. New York: Longman tnc
DESKRIPSI TEORITIS, KERANGKA BERPIKIR DAN HIPOTESA PENELITIAN – Abdul Kahar
Iskandar, Yul. 1974. Test Personality, Edisi IV cetakan 2l . Jakarta: Yayasan Dharma Gratra
Klippel, Frir{erike. 1992. Keep TalHng Commnicative Fluenq Activitis for Loqmge Terching. Chambridge University
Krech, david, et. al. 1969. Elements of Psychology. New York: Alfred A. khopf, Inc
Lanyon dan Goodstcin. 1997. Personality Assesment. Canada: wiley & sons
Lanyon, Ricard I and leonard D Goodstain. 1997. Personality Assessmet. New York: John Wiley & Soos
Maida G.Arsjad dan Mukti U.S. 1991. Pembinaan Kemampuan Berbicara Bahasa Indonesia. Jakarta: Erlangga
Nk, Roestiyalr. 1991. Strategi Belajar Mengajar. Jakarta: Rineka cipta
Nugiyantoro, Burhan. 1995. Penilaian dalam Pengajaran Bahasa dan Satra ,Edisi Kedua, Cet Pertama. Yogyakarta : BPFE
Perviru, Lawrence A. 1996. The science of Personality. New York: John witey & sons inc
Ramayulis. 1979. Metodologi Pengajaran. Batusangkar: Fak. Tarbiyah IAIN Imam Bonjol
Ricard and Rodgers. 1986. Approach and Methods in Language Terching: A Description and Analysis. Cambridge University Press
Sadtodo. 1987. Antologi pengajaran Bahasa Asing khususnya Bahasa Inggris. Jakarta: Dikbud
Sarwono, Sarlito. W. 2000. Berkenalan dengan aliran-aliran dan tokohtokoh Psikologi. Jakarta: Bulan bintang
Schlauclu, Margaret. 1973. Language and the study of language Today. london: Oxvord University Press Smith, Barry D. and Harold J. Vetter. 1982. Theoretical Approrches to Personality Englewood. Cliffs: Prentice Hall
Soekamto, Toeti & V.S. winataprtra1997. Teori Belajar dan Model-model pembelajaran. Depdikbud
Sudirman, et.al. 1987. Ilmu Pendidikan. Bandung: Remaja Rosda Karya
Tarigan, Henry Guntur. 1990. Berbicara Sebagai Suatu Ketrampilan Berbahasa. Bandung: Angkasa
Tjeerd, Plop & Eln Donald P. 1996. International Encyclopedia of education tecnologi Second edition. New York: Cambridge university prees
Wilso, G.D. 1981. Personality and social Behovior, A Modal for Personality, ed' HJ Eysenck. New York: Springerverlag
Worman & Loftus. 1985. Psychology. New York : Alfred A. Knopf
Lihatwww.sam.edu'web/schootsShSU/ed u/jhirtte/23/forum1?massage/9.html
DOI: http://dx.doi.org/10.30984/pp.v19i1.712
Article Metrics
Abstract view : 24755 timesPDF - 27753 times
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2018 Potret Pemikiran
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Statistic Journal Potret
Rumah Jurnal Institut Agama Islam Negeri Manado
Jl. Dr. S.H. Sarundajang, Kawasan Ringroad I, Malendeng Manado Kode Pos 95128, Sulawesi Utara, Indonesia.
All publication by Potret Pemikiran are licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Potret Pemikiran, ISSN 1693-1874 (Print), ISSN 2528-0376 (Online)